Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu (więcej informacji).
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Rozumiem, nie pokazuj więcej tego komunikatu.

EVENTBLOG

Event – jak go zjeść, żeby się nie udławić?

Event – jak go zjeść, żeby się nie udławić?

Dziś rozpoczynamy cykl artykułów na temat eventów firmowych. Opiszemy  w nich najczęściej pojawiające się błędy na wszystkich etapach projektowania na podstawie doświadczeń agencji funkcjonującej na rynku od kilkunastu lat.
Zacznijmy od kolejnych kroków, które występują podczas realizacji imprezy firmowej:
1. Analiza możliwości
2. Analiza potrzeb
3. Planowanie
4. Dobór dostawców i wykonawców
5. Umowy, zamówienia
6. Realizacja
7. Ewaluacja i wnioski
Na każdym z tych etapów możemy popełnić błąd, którego konsekwencją będzie „wielka klapa”, efektem której będą:
utrata wiarygodności,
pogorszenie wizerunku,
starty finansowe.
Rozpoczynając nasz cykl przejdziemy do problemów, które mogą pojawić się na początku procesu planowania imprezy firmowej. Rozważania nasze zobrazujemy przykładem, opartym na faktach.
Agencja otrzymuje takie zapytanie:
„Witam Państwa
Nasza firma chciałaby zorganizować imprezę team buildingową z noclegiem dla 28 osób w pobliżu Warszawy w dniu takim a takim. Wyżywienie obiad-kolacja-śniadanie. Chcielibyśmy:
- quady
- paintball
- ściankę wspinaczkową
- zajęcia team buildingowe”

Jakie pytanie rodzi się w głowie handlowca(nazywanego u nas prodżektem)? Jaką wybrać klientowi lokalizację, a co za tym idzie  - BUDŻET. W związku z tym wysyła handlowiec prośbę o wskazanie sumy jaką chce klient przeznaczyć na ten projekt.
Oczywiście tym razem(bo zwyczajem jest, że mniejsi klienci- nie mają określonego budżetu na ten cel) otrzymuje odpowiedź:  4000 PLN brutto. Co daje zawrotną kwotę 143 PLN na uczestnika. Nie sądzę, żeby klientowi chodziło o zajęcia team buildingowe w których uczestnicy budują szałas, aby w nim przenocować. Odpisaliśmy, że nie podejmiemy się organizacji tej imprezy.
Teraz pora na wniosek: Przed wysłaniem zapytania do Agencji przeanalizujmy z grubsza, czy budżet, który posiadamy daje nam szansę zrealizować imprezę. Nie mówię w tym momencie, że klient ma obowiązek znać ceny poszczególnych elementów oferty, ale zdroworozsądkowe myślenie byłoby wskazane.

data publikacji: 2017-08-23 16:43:02