EVENTBLOG
Event – jak go zjeść, żeby się nie udławić? Event – jak go zjeść, żeby się nie
udławić? Dziś rozpoczynamy cykl artykułów na temat eventów firmowych.
Opiszemy w nich najczęściej pojawiające się błędy na wszystkich etapach projektowania na
podstawie doświadczeń agencji funkcjonującej na rynku od kilkunastu lat. Zacznijmy od
kolejnych kroków, które występują podczas realizacji imprezy firmowej: 1. Analiza możliwości 2. Analiza potrzeb 3. Planowanie 4. Dobór
dostawców i wykonawców 5. Umowy,
zamówienia 6. Realizacja 7. Ewaluacja i wnioski Na każdym z tych etapów możemy
popełnić błąd, którego konsekwencją będzie „wielka klapa”, efektem której będą: • utrata wiarygodności, • pogorszenie wizerunku, • starty finansowe. Rozpoczynając nasz cykl przejdziemy do
problemów, które mogą pojawić się na początku procesu planowania imprezy firmowej. Rozważania nasze
zobrazujemy przykładem, opartym na faktach. Agencja otrzymuje takie
zapytanie: „Witam Państwa Nasza firma chciałaby zorganizować imprezę team
buildingową z noclegiem dla 28 osób w pobliżu Warszawy w dniu takim a takim. Wyżywienie
obiad-kolacja-śniadanie. Chcielibyśmy: - quady - paintball - ściankę
wspinaczkową - zajęcia team buildingowe” Jakie pytanie rodzi się
w głowie handlowca(nazywanego u nas prodżektem)? Jaką wybrać klientowi lokalizację, a co za tym
idzie - BUDŻET. W związku z tym wysyła handlowiec prośbę o wskazanie sumy jaką chce klient
przeznaczyć na ten projekt. Oczywiście tym razem(bo zwyczajem jest, że mniejsi klienci-
nie mają określonego budżetu na ten cel) otrzymuje odpowiedź: 4000 PLN brutto. Co daje
zawrotną kwotę 143 PLN na uczestnika. Nie sądzę, żeby klientowi chodziło o zajęcia team buildingowe
w których uczestnicy budują szałas, aby w nim przenocować. Odpisaliśmy, że nie podejmiemy się
organizacji tej imprezy. Teraz pora na wniosek: Przed wysłaniem zapytania do Agencji
przeanalizujmy z grubsza, czy budżet, który posiadamy daje nam szansę zrealizować imprezę. Nie mówię
w tym momencie, że klient ma obowiązek znać ceny poszczególnych elementów oferty, ale
zdroworozsądkowe myślenie byłoby wskazane. data publikacji: 2017-08-23 16:43:02 |