EVENTBLOG
Impreza firmowa – samemu, czy z agencją? Pytanie dość banalne w treści, ale wymaga dość precyzyjnej i sprawnej odpowiedzi, zanim zaczniemy organizować imprezę. Jakie czynniki determinują to, że powinniśmy skorzystać z usług agencji. Są to: Stopień złożoności projektu, Ilość uczestników, Ilość czasu, który posiadamy na ten cel, Posiadany budżet na imprezę. Zacznijmy od najistotniejszego, czyli stopnia złożoności projektu. Projekty proste składające się z jednego elementu lepiej i taniej będzie przeprowadzić samemu, na przykład kolacja firmowa na 25 osób, bez dodatkowych „atrakcji”. Czas poświęcony na jej realizację jest krótki, w zasadzie ogranicza się do wyboru miejsca – warto to skonsultować z uczestnikami lub przynajmniej przełożonym. Ilość pracy nie jest duża, w zasadzie ogranicza się do: wysłania zapytania, wyboru menu, podpisania umowy, dopilnowaniu wpłaty zaliczki, dopilnowaniu na miejscu, czy wszystko jest zgodne z ustaleniami, dopilnowaniu wpłaty reszty należności. Średnio „ogarnięta” osoba zużyje na to 8h pracy łącznie z kolacją. Jak sądzę, w większości firm bardziej będzie się kalkulowało zrealizować ten projekt samemu, niż zapłacić zewnętrznej firmie 500-1000 PLN. Sytuacja diametralnie się odmieni, gdy chcemy, aby podczas kolacji wystąpił zespół, a samą imprezę prowadził konferansjer. Wtedy mamy następujące czynności do wykonania: wybór miejsca, sprawdzenie, czy miejsce jest odpowiednie z punktu widzenia możliwości występu, sprawdzenie możliwości technicznych miejsca(odpowiednie źródło prądu itp.), wybór menu, wybór zespołu, wybór firmy nagłośnieniowo – oświetleniowej, wybór prowadzącego, spotkanie przedstawiciela zespołu odpowiedzialnego za nagłośnienie z akustykiem, spotkanie przedstawiciela zespołu z konferansjerem, ustalenie repertuaru + elementów prowadzenia imprezy, podpisanie umów(nagłośnienie, zespół, prowadzący, restauracja), wypłata potrzebnych zaliczek, dopilnowanie stawienia się wszystkich na czas, koordynacja prac techników, koordynacja harmonogramu imprezy, kontrola zgodności menu z umową, koordynacja demontażu, wpłaty reszty należności, Jak widzimy przy dodaniu 2 dodatkowych elementów imprezy ilość czynności rośnie w postępie geometrycznym. Warto się zastanowić, czy mamy na to czas. Inna sytuacja występuje przy prostych imprezach dla dużej ilości osób – tutaj problemem jest doświadczenie, czyli ocena np. wydolności kuchni w lokalu, kontrola podczas np. kolacji co do ilości wydanych potraw, alkoholi. Tu też nie polecam samodzielnych działań, po prostu może się to zakończyć w sposób odmienny od zaplanowanego. Wniosek: Gdy mamy do czynienia z prostymi projektami zróbmy je sami, chyba, że mamy nadwyżki finansowe, a dzień pracy naszego pracownika, jest wart więcej niż 500-1000 PLN, natomiast jeżeli projekt składa się z kilku elementów, lepiej przekazać projekt agencji. Gdy impreza ma obejmować więcej niż 100 osób, również lepiej skorzystać z doświadczenia agencji. Agencja lepiej wybierze i dopilnuje wszystkiego, niż osoba robiąca imprezę po raz pierwszy. data publikacji: 2017-08-25 09:46:12 |